"Aki ad, az nyer"! (BNI)
Miért adj előbb te másoknak? Egyszerű. Ahhoz, hogy egy kapcsolat kiállja az idő próbáját, kölcsönösen előnyösnek kell lenni mindkét fél számára.
Az üzleti kapcsolatban az egyik legfontosabb dolog az idő. Ha egy kapcsolat egyoldalú, akkor mit vesztesz? Értékes időt. Azzal, hogy te adsz, meteszed az első lépést a nyertes-nyertes üzleti kapcsolat felé.
Hogyan?
Először is megérted a kapcsolati tőkéd értékét. Ahhoz, hogy másoknak adj, sajátísd el a cserkészek mottóját: "Légy résen!" Áll készen, ha egy ismerősöd megosztja veled egy olyan gondját, amelyre a stratégiai csapatod valamelyik tagja megoldást nyújthat.
Legyél olyan ember, akihez bármikor segítségért lehet fordulni!
Írj levelet, amelyet kb. negyedévente kiküldesz az ügyféllistádnak. Évente egyszer papíron is küldd ki ezt a levelet. (100%-os megnyitás!)
Tisztelt .........!
Őszintén hiszek az üzleti ajánlások rendszerében, és a szolgáátatásaim fontos részének tartom, hogy más, kiváló vállalkozóknak ajánljam ügyfeleimet és partnereimet.
Csatolva küldöm azoknak a területeknek a listáját, amelyeken ismerek megbízható, tisztességes és kiemelkedő tudású szakembereket. Ha ezen területek bármelyikén keres szakembert, kérem, vegye fel velem a kapcsolatot. Nagy örömel hozom összeköttetésbe azokkal az emberekkel, akikről tudom, hogy ilyen szolgáltatást nyújtanak.
Üdvözlettel:
...................
Fontos!
A levél csak szakterületeket sorol fel, nem pedig neveket és telefonszámokat. Az ügyfeleid így először téged keresnek meg, s így te alakítod ki a kapcsolatot az ajánlott szakemberrel.
Feladatok
- Készülj fel arra, hogy ajánlásokat adsz másoknak a kapcsolati rendszeredben. A névjegykártyákat rendezd névjegytartóba.
- Írj meg egy, a fentihez hasonló levelet. Küldd el ügyfeleidnek, és az egész kapcsolati tőkédnek.
Eredmény
Partnereid megtudják, mit teszel értük és ők is ugyanezt fogják akarni megtenni neked. A kapcsolataid kölcsönösen előnyössé válik - és ebben a kapcsolatban te játszod a vezető szerepet.
Forrás:
Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner: 29% - A megoldás - 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez