A hatékony üzleti kapcsolatépítés nem abból áll, hogy sok emberrel találkozol. Sokkal fontosabb, hogy a megfelelő emberekkel találkozz, a megfelelő időben és a megfelelő céllal. A lényeg a kapcsolat két minősége között - kontakt és összeköttetés.

Kontakt, akit ismersz ugyan, de még nem alakult ki vele erős kapcsolat. Összeköttetésben viszont azzal állsz, aki ismer téged, kedvel téged és bízik benned, mert rászántad a szükséges időt, hogy szavahihető légy a számára.

Egy jó kontakt nem feltétlenül jó összeköttetés. Nem az számít, hogy mennyit tudsz, nem is az, hogy kit ismersz - az erős kapcsolatrendszer építésben az a lényeg, hogy mennyire jól tudod és ismered, illetve mennyire ismer ő téged.

Add a comment

Az üzleti kapcsolatépítés lényege nem a névjegykártya csere. Sokkal inkább a "társadalmi tőke" felhalmozása. 
Több mint kétezer megkérdezett amerikai, brit, kanadai és ausztrál üzletember a jó kapcsolatok kialakításához fűződő tulajdonságokat értékelték a legmagasabbra. 

A tíz legfontosabb tulajdonság: 

Add a comment

Két embert kerget egy éhes tigris. Az egyik megáll, hogy felvegye a futócipőjét, a másik pedig megkérdi:
- Mit művelsz, nem látod, hogy jön a tigris?
Mire az egyik:
- Látom, de amíg előtted futok, ez nem gond…

Egy ilyen futócipő az adatbázis

Add a comment

"Aki ad, az nyer"! (BNI) 

Miért adj előbb te másoknak? Egyszerű. Ahhoz, hogy egy kapcsolat kiállja az idő próbáját, kölcsönösen előnyösnek kell lenni mindkét fél számára. 
Az üzleti kapcsolatban az egyik legfontosabb dolog az idő. Ha egy kapcsolat egyoldalú, akkor mit vesztesz? Értékes időt. Azzal, hogy te adsz, meteszed az első lépést a nyertes-nyertes üzleti kapcsolat felé. 

Add a comment

  1. Tudatosan, tudattalanul problémákat oldunk meg. Feladat: becsatlakozni a partner gondolataiba.
  2. Arra figyelünk, ami rezonál gondolatainkkal, problémáinkkal - tisztázni: kinek, milyen problémáját tudjuk megoldani. Ha ez sikerül, akkor a probléma erőforrássá konvertálható. Add a comment

Belépés

  • Koszecz Sándor

    Koszecz Sándor

    Kulturális központot, civil szervezeteket, vállalkozást vezetek. Vallom, hogy nemcsak terméket/szolgáltatást-, de a folyamatokat és az embert is fejleszteni kell.
  • 1